In een 2-Takt motor wordt de complete verbrandingscyclus voltooid met slechts 1 zuigerslag, een compressieslag gevolgd door de explosie van het gecomprimeerde lucht/brandstof mengsel. Tijdens de retourslag wordt het uitlaatkanaal vrijgegeven en komt er een nieuw brandstofmengsel de cilinder binnen. De bougies vonken eenmaal per krukas omwenteling en elke 2 slagen van de zuiger wordt er kracht geproduceerd. Door het ontbreken van een olie carter zoals bij een 4-takt motor moet de olie om de bewegende delen van de motor van smering te voorzien vooraf worden gemengd met de brandstof.
Een 2-takt motor is minder efficient dan een 4-takt motor, weegt ca. 50% minder dan een vergelijkbare 4-takt motor, heeft meer koppel bij een hoger toerental, maakt meer geluid, is krachtiger, eenvoudiger van ontwerp en makkelijker te repareren en milieuonvriendelijker dan een 4-takt motor.
ARDECA Power Racing 2T is een 100% synthetische 2 takt olie voor lucht- en watergekoelde 2-takt benzinemotoren. Deze 2 takt olie is speciaal ontwikkeld voor de tweetakt motoren van motoren met meng- of afzonderlijke smering.
12,95 10,61 EUR
ARDECA Power 2T ZTT is een semi-synthetische voorverdunde 2 takt olie bestemd voor de smering van 2-takt benzinemotoren met een hoog specifiek vermogen. Deze 2 takt olie combineert een hoog smeervermogen met een grote thermische stabiliteit.
10,95 9,64 EUR
Ardeca Power 2T Outboard is een 2 takt olie voor watergekoelde 2-takt buitenboordmotoren, die beantwoorden aan de NMMA-norm TC-W3. De asloze samenstelling van de 2 takt olie voorkomt de vorming van neerslag, voorontsteking en vervuiling van de bougie...
12,95 10,71 EUR
Theme By - ardeca-lubricants.nl Powered by Lightspeed